Berhenti menyesali masa lalu, kerana itu telah berlalu. Yang terpenting adalah saat ini, jangan sampai kesalahan yg sama berulang kembali.

Followers

MARI BANTU SAYA MENABUNG, KLIK BANNER BAWAH NI. TERIMA KASIH

Wednesday 10 April 2013

Bertudung atau free hair?

Assalamualaikum
-Tak jawab dosa. Baik jawab cepat-
 
tadi masa tengah lepak-lepak dekat ktm ipoh entah macam mane isu tudung dan free hair jadi topik untuk kami bincangkan. nampak sangat tak sopan bila anak dara dok melepak tapi sebenarnya bukan kami melepak sambil buat benda-benda yang tak sihat ataupun senang cerita benda yang bukan-bukan kami keluar melepak hanya untuk menghabiskan masa sementara nak tunggu sambung belajar je ni. lepas ni memang susah nak jumpa setiap hari macam ni sebab masing-masing dah ade life sendiri.

kembali pada topik asal kita iaitu isu bertudung dengan free hair. jujur aku katakan disini aku dulu bukannya bertudung, aku pakai tudung ni masa aku form 4(2011). mama dengan abah memang tak paksa aku pakai tudung mungkin pada mereka aku boleh fikir sendiri pasal benda tu. jadi bila aku makin lama makin bergaul dengan orang, tengok kawan-kawan yang memang bertudung, tengok kawan-kawan yang makin lama makin bertudung. terdetik sesuatu dekat hati aku. 

sampai bila aku tak bertudung? sampai bila aku nak tayang rambut aku dekat semua orang? berdosa semua tu. jadi aku rasa dah sampai masanya aku bertudung, aku tutup rambut aku dari dilihat semua orang. aku mengaku sekarang aurat aku masih terbuka sebab sometimes aku still pakai baju yang lengannya takat siku je tapi aku dah cuba nak tutup sesetangah aurat aku. mungkin tak sempurna tapi biarlah ketidaksempurnaan tu akan jadi sempurna satu hari nanti, sama-sama lah doakan yea.

dulu ade je orang cakap dekat aku "huyoo mimi dah pakai tudung'' ''dah baik lah ni dah pakai tudung?'' dan memang aku rasa macam terhina gila tapi aku lawan balik aku cakap aku bertudung bukan sebab aku nak tunjuk dekat orang yang aku ni baik tapi aku bertudung sebab menutup aurat itu wajib. tapi ade jugak kawan-kawan yang tak putus-putus bagi sokongan untuk aku kekalkan pakai tudung dan sampai sekarang aku selesa bertudung. aku tak selesa free hair.

mula-mula memang kita kurang selesa bila pakai tudung ni sebab kita dah terlalu biasa dengan rambut yang mengerbang dan bermacam-macam fashion tapi cuba kita gantikan rambut yang bermacam-macam fashion dengan tudung yang bermacam-macam fashion kan lebih bagus. bertudung ni sebenarnya tak de lah panas macam sesetangah orang cakap, mula-mula je lama-lama kita akan rasa sejuk je. tak panas sebenarnya. lagi panas bila rambut kita tak bertutup. tak percaya? tanya lah mereka yang bertudung 


kenape aku perlu letak gambar dekat sekolah? mungkin aku tengah rindukan saat-saat gembira di sekolah dulu. buat adik-adik yang masih bersekolah zaman persekolahan ade zaman yang paling best, zaman yang kita tak mampu ulang kembali. dah kenape aku tetiba melalut pasal sekolah ni? err maaf yea


IKHLAS DARIPADA FARAH NUR SYAMMI BINTI SALIMI ツ

11 comments:

  1. alhamdulillah..
    bagus kalo camni...
    lebih comeyll.. ayu...
    tp.. di prgkt stdy lebih tggi..
    cari kwn y btoi2.. jgn salah plih kwan ye..
    gud luck on ur future!
    be wht u want to be..
    n.. be yourself alwys..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sebab bagi pujian dan nasihat. Insya-Allah saya takkan salah pilih kawan. AMIN :)

      Delete
  2. Tahniah, semoga adik kekal dengan penghijrahan adik.. berubah sikit2 dan perlahan2 xpe.. jangan xberubah langsung.. semoga adik kekal dan menjadi yang lebih baik dari sekarang.. kata2 orang adalah ujian untuk diri kita..sabar ye adik..sama2 kita cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik..InsyaAllah ..salam ukhuwah ^_^

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah.. berdikit-dikit.. lagipun, hidayah kita kena usahakan, jangan asyik tunggu je kan..

    good ^_^

    syweet je pakai tudung,tapi nanti kuatkan tekad ek...InsyaAllah.. sebab natijahnya perlu menutup aurat bukan sekadar memakai tudung ye dear...

    InsyaAllah.. all the best!

    jadi muslimah penyejuk mata dan hati... moga yang terbaik ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu hidayah kita yg kena usahakan kita yang kena cari. AMIN :)

      Delete
  4. Wherеas, the practical eхam iѕ сonducted tο test
    hοw you treat reаl patients. Other rn's can also be labeled licensed practicing nurses, or state enrolled nurses. Thousands of men and women across the United States are facing the daunting challenge of being away from work.

    Also visit my web-site :: veterans administration crna Salary

    ReplyDelete
  5. Hi evеry one, here еveгу ρerson
    іs sharing thеse kinԁs of expегіеnce,
    thus it's pleasant to read this blog, and I used to visit this web site all the time.

    Have a look at my blog - organizational charts community colleges

    ReplyDelete
  6. Wіth being able to increаѕe strand thicknesѕ
    up to 45%, protein, in regulated amounts, is the most common solution to thinning hair. Make a combination of sage tea and apple cider vinegar and wash your hair with it. Females that are losing their hair as we grow older are in which hormone tests are normal.

    Stop by my homepage female hair loss

    ReplyDelete
  7. whoah this blog іs wοndеrful і likе stuԁying your articles.
    Kеep uρ the good work! You alrеady knoω,
    lots of peоplе аre hunting round for this info, you can аid them greatly.


    Also viѕit my web site :: prince'S rainforest project for schools

    ReplyDelete
  8. It's amazing to pay a visit this website and reading the views of all colleagues concerning this post, while I am also eager of getting familiarity.

    Also visit my web-site :: http://www.managementdegree101.com/top-retail-management-schools/

    ReplyDelete